Eyes On Me - 王菲





Whenever sang my songs
每当我唱起这首歌
On the stage , on my own
独自站在这舞台上
Whenever said my words
每当我倾诉这心声
Wishing they would be heard
多么希望有人在倾听
I saw you smiling at me
我看见你在向我微笑
Was it real or just my fantasy
这是真的吗,或者只是我的幻觉?

You’d always be there in the corner
你总是待在那个角落
Of this tiny little bar
就在这个小酒吧里
My last night here for you
为你在这最后一个晚上
samg old songs , just once more
再唱一遍这首老歌
My last night here with you ?
这是与你共处的最后一晚吗?
Maybe yes , maybe no
也许是,也许不是
I kind of liked it your way
我有些喜欢你的样子
How you shyly placed your eyes on me
就那么腼腆地凝视着我
Oh , did you ever know ?
你可曾知道
That I had mine on you
我也同样在注视着你呢
Darling , so there you are
亲爱的,你就在那儿
With that look on your face
你脸上的那种表情
As if you’re never hurt
好像你从来不会受伤
As if you’re never down
好像你永远不会倒下
Shall I be the one for you
你要不要我对你
Who pinches you softly but sure
温柔而坚定地拧你一下呢
If frown is shown then
如果你因此而皱眉了
I will know that you are on dreamer
我就知道你不是在做梦
So let me come to you
所以让我靠近你吧
Close as I wanted to be
靠近到我想要的那样
Close enough for me
靠近到足够让我
To feel your heart beating fast
能听到你嘭然的心跳
And stay there as I whisper
让我依偎在那儿对你轻声诉说
How I love you peaceful eyes on me
多么喜欢你就这样静静的凝视我的眼睛
Did you ever know
你可曾知道
That I had mine on you
我也同样在注视着你呢
Darling , so share with me
亲爱的,和我一起分享吧
Your love if you have enough
如果你的爱很深很深
Your tests if you’re holding back
在你强忍住眼泪
Or pain if that’s what it is
或是痛苦或是别的什么
How can I let you know
怎样才能让你知道
I’m more than the dress and the voice
我不只是有这样的容貌和声音
Just reach me out then
只要向我伸出手
You will know that you’re not dreaming
你就会知道你不是在做梦
Darling , so there you are
亲爱的,你就在那儿
With that look on your face
你脸上的那种表情
As if you’re never hurt
好像你从来不会受伤
As if you’re never down
好像你永远不会倒下
Shall I be the one for you
你要不要我对你
Who pinches you softly but sure
温柔而坚定地拧你一下呢
If frown is shown then
如果你因此而皱眉了
I will know that you are on dreamer
我就知道你不是在做梦


评论
热度(12)

© 黒と銀の小部屋 | Powered by LOFTER